دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 17:40
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » آزادی زندانی با اجاره سند
پست ثابت

سند اجاره ای برای زندانی از انواع قرارداد اجاره است که در مراجع قضایی استفاده می‌شود و افرادی که به دلایل مختلف توان مهیا کردن سند به جهت قرار وثیقه را ندارند از این روش برای حل مشکلات‌شان بهره‌مند می‌شوند. البته ممکن است سند اجاره‌ای برای اهدافی مانند ضمانت بانک یا حتی دریافت وام هم کاربرد داشته باشند. اما در این مقاله قصد داریم دربارهٔ سند اجاره ای برای زندانی صحبت کنیم، چراکه حتماً می‌دانید در اکثر موارد، مراجع قضایی تا زمان تشکیل دادگاه به متهم با قرار وثیقه اجازه می‌دهد تا آزاد باشد. حال بسیاری از افرادی که سندی در اختیار ندارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند که در ادامه به توضیح پروسهٔ اجاره سند برای دادگاه می‌پردازیم.

images_1677168157_63f78e1dde2d0.jpg

​روش اجاره سند برای زندانی

بسیاری از افراد که باعنوان متهم به دادسرا می‌روند براساس نوع پرونده‌ای که برایشان تشکیل شده‌است، امکان آزادشدن آن‌ها با قید وثیقه وجود دارد. این در حالی است که ارزش سندی که باید تسلیم مراجع قضایی شود بسته به نوع اتهام و صدالبته شدت آن دارد. در این صورت افراد نزدیک متهم باید یک سند اجاره ای برای زندانی دست‌وپا کنند که اگر امکان این موضوع وجود نداشته باشد، بهترین راه خرید سند اجاره ای برای دادگاه است.

ضمناً یادآور می‌شویم که علاوه‌بر این مورد، امکان تهیهٔ سند اجاره ای برای مرخصی گرفتن از زندان نیز باب شده‌است و افراد می‌توانند در صورت نیاز، از این خدمات قانونی استفاده کنند. همچنین افرادی که قصد دارند از این روش برای آزادی متهم تا روز دادگاه استفاده کنند و یا این‌که سند اجاره‌ای را برای بانک نیاز دارند، باید تأمین سند را بدون مشکل انجام دهند که در ادامه به مراحل آن می‌پردازیم.

​نحوهٔ دریافت سند اجاره ای برای زندانی

در این بخش به مراحل دریافت سند اجاره‌ای می‌پردازیم:

      • دریافت مشاوره

در گام نخست، وثیقه‌گذار باید اطلاعات کاملی از پروندهٔ متهم داشته باشد. درواقع نوع جرم، شدت و به‌طورکلی وضعیت پرونده به دقت بررسی شده باشد. در ادامه با شرایطی که مراجع قضایی تأمین سند را تأیید کرده‌اند می‌توان به جهت عقد قرارداد سند اقدام کرد.

      • تنظیم قرارداد

طبیعتاً پس از مشاوره و بررسی وضعیت متهم، اگر شرایط برای عقد قرارداد سند اجاره‌ای مناسب باشد، باید از طریق یک مؤسسهٔ حقوقی نسبت‌به این کار اقدام شود. گفتنی است که از ملزومات عقد قرارداد توجه به مبلغ و زمان اجاره سند اجاره ای برای زندانی است و حتی دربارهٔ نحوهٔ تمدید در صورت نیاز نیز باید بررسی شود.

      • کارشناسی وثیقه

اگر توافق بر سر عقد قرارداد انجام شده باشد، صاحب سند اجاره‌ای باید اصل مدارک را به دادگاه تسلیم کند. ضمناً گفتنی است که در این مرحله، نامه‌ای تحت عنوان کارشناسی وثیقه از طرف مقام قضایی در اختیار صاحب سند قرار داده می‌شود که روال انجام این کار ممکن است حداکثر 3 روز زمان‌ ببرد.

      • دریافت ضمانت

پس از آماده‌سازی سند اجاره‌ای و قبل از ارسال به مراجع قضایی، باید هزینه‌های ثبت‌شده در قرارداد پرداخت شود که این موضوع می‌تواند از طریق چک صورت پذیرد. ضمناً از نزدیکان متهم باید به‌عنوان ضمانت به ارائه چک یا سفته اقدام کنند. با تکمیل موارد عنوان‌شده، اجاره سند برای دادگاه در اختیار متهم قرار داده می‌شود.

images_1677168224_63f78e602a4db.webp

​بررسی قیمت سند اجاره ای برای زندانی

پرواضح است که تعیین قیمت اجاره سند به موارد مختلفی بستگی دارد که عبارت‌ند از:

  1. میزان وثیقه در نظر گرفته‌شده به‌وسیلهٔ اجاره سند؛
  2. غیرقابل‌انکار بودن تفاوت قیمت در کلان‌شهرها مانند تهران با شهرستان‌ها؛
  3. تفاوت در نوع کارآیی سند اجاره‌ای (دریافت وام یا برای زندانی)؛
  4. تفاوت در زمان اجاره (6ماهه یا یک‌ساله بودن اجاره سند).

به‌طورکلی برای این‌که در بهترین حالت از این نوع خدمات استفاده کنید، باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا در کنار مشاورهٔ صحیح، قیمت‌های مناسبی نیز در نظر گرفته شود. البته در تخمین هزینه‌های اجاره سند، موارد دیگری مانند روند اخذ مشاوره یا تسلیم سند، نقش تأثیرگذاری خواهند داشت.

​بررسی قانونی بودن اجاره سند

ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که آیا اجاره سند در قانون مجازات اسلامی جرم است؟ در پاسخ باید عرض کنیم که سند اجاره ای برای زندانی، از نظر قانونی بدون مشکل است، اما مفاد قانون اسلامی در این خصوص نظر قاطع نداده است. با این حال این موضوع جرم محسوب نمی‌شود، کما این‌که در حال حاضر از این روش در مراجع قضایی استفاده شده و منعی وجود ندارد.

قانونی بودن اجاره سند برای زندانی زمانی به تأیید می‌رسد که در صورت عدم اجرای تعهدات اجاره‌کننده، مالک می‌تواند به طرح دعوی در مراجع قضایی اقدام کرده تا مطالبات قانونی‌اش را دریافت کند، بنابراین هیچ موضوع غیرقانونی‌ای در این زمینه وجود ندارد و افراد نیازمند به سند، می‌توانند از این طریق به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

​مهم‌ترین موارد استفاده از سند اجاره‌ای

در حال حاضر طبق آمارها بیشترین استفاده از اجاره سند برای زندانی است که قصد دارد زودتر از موعد از زندان آزاد شود. در این صورت، طبق قانون از جریمه‌های تعزیری به‌کار گرفته می‌شود و سپس زندانی با قرار وثیقه آزاد شده تا موعد مقرر اتمام حبس نزدیک شود. از طرفی ممکن است یک زندانی نیاز به مرخصی داشته باشد که در این صورت نیز از این روش برای آزادشدن کوتاه مدت استفاده می‌شود. البته سند اجاره ای برای زندانی در این زمینه ممکن است برای بعضی از جرایم انجام شود. ضمناً اگر فردی که ممنوع‌الخروج است قصد دارد از ممکلت خارج شود، می‌تواند از سند اجاره‌ای بهره ببرد.

از دیگر موارد استفاده از این روش عبارت‌اند از:

  1. متهم در زندان که با قرار وثیقه می‌تواند تا روز دادگاه آزاد باشد.
  2. افرادی که توسط تعزیرات محکوم شده‌اند.

​جمع‌بندی

حال با توجه به موارد عنوان‌شده، چنانچه نیاز به اجاره سند برای زندانی در تهران و شهرستان دارید، توصیه می‌کنیم از بهترین مراکز در این زمینه استفاده کنید که توصیهٔ ما به‌کارگیری از مجموعهٔ سندگذار است. این مرکز با شرایط مناسب، بهترین خدمات را در این خصوص به افراد مختلف ارائه می‌دهد. حال برای این‌که بتوانید سند اجاره ای برای زندانی تهیه کنید، کافی است به سایت سندگذار به آدرس https://sanadgozar.com مراجعه نمایید.

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=14489
لینک کوتاه:
برچسب ها
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.