دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| شنبه 8 اردیبهشت 1403 05:32
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » بارداری و شیردهی بعد از پروتزسینه
پست ثابت

بارداری و شیردهی بعد از پروتزسینه

بارداری و شیردهی مراحل مهمی از زندگی زنان هستند که همراه با تغییرات بسیاری در بدن مخصوصاً در منطقه سینه همراه می‌شوند. برای زنانی که پروتز سینه تجربه کرده‌اند، این دوره‌ها ممکن است با چالش‌ها و سوالات خاصی همراه باشند. از یک سو، آنها ممکن است نگران اثرات بارداری بر شکل و استحکام پروتزهای سینه باشند، از سوی دیگر در زمان شیردهی، نگران مسائل مرتبط با تغذیه و تأثیر آن بر نیازهای نوزاد خود باشند. در این مقدمه، به بررسی این چالش‌ها و ارائه راهنمایی‌های مفید برای حمایت از زنانی که پروتز سینه دارند و در مراحل بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه هستند، می‌پردازیم.

اگر با ایمپلنت شیر می دهید، چالش هایی وجود دارد

بعضی از زنان ممکن است در شیردهی با ایمپلنت چالش‌هایی مواجه شوند، اما دیگران بدون مشکل شیردهی می‌کنند. یک مطالعه بر روی بیش از 4500 زن با ایمپلنت سینه نشان داد که بیشتر زنان بدون مشکلات می‌توانند شیردهی کنند. مشکل شایع‌ترین شیردهی کمی بود که در حدود 20 درصد از زنان اتفاق می‌افتاد. درصد مادران بدون ایمپلنت که با مشکلات تولید شیر روبه‌رو می‌شوند، تقریباً همانند زنان با ایمپلنت است.

“آیا به دنبال اطلاعات کامل در مورد عوارض پروتز سینه هستید؟ با مطالعه مقاله جامع دکتر ایزدپناه درباره عوارض احتمالی این روش جراحی زیبایی، به دقت با مسائل مرتبط آشنا شوید. برای مشاهده این مقاله جذاب و بهره‌مندی از اطلاعات دقیق، به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کرده و از تجربیات ایشان در زمینه پروتز سینه و عوارض ممکن بهره‌مند شوید.”

آیا ایمپلنت سینه بر تولید شیر من تأثیر می گذارد؟

ایمپلنت‌های سینه ممکن است بر تولید شیر تأثیر بگذارند، اما فرض نکنید که حتماً شما را تحت تأثیر قرار خواهند داد. طبق یک مطالعه بر روی بیش از 1000 مادر شیرده با ایمپلنت، اگر مطلوب باشد، یک زن با هر اندازه ایمپلنت، 75 درصد احتمال دارد به طور کلی با موفقیت شیردهی کند. (با این حال، نوع/مکان ایمپلنت مهم است. در زیر بخوانید.)

فاکتورهای زیر می‌توانند در تأثیر بر تولید شیر شما در صورت داشتن ایمپلنت‌های سینه دخیل باشند:

نوع برشی که داشتید

برخی از تکنیک های جراحی نسبت به سایر تکنیک ها آسیب بیشتری به مجاری شیر، بافت غده ای و اعصاب وارد می کنند.

برش های ایجاد شده در اطراف آرئول (دایره پوست رنگدانه شده اطراف نوک پستان) احتمال بیشتری دارد که مجاری شیر را از بین ببرد و بر اعصابی که در شیردهی نقش دارند تأثیر بگذارد.

محل کاشت ایمپلنت

ایمپلنت ها را می توان در زیر یا روی لایه ماهیچه ای سینه قرار داد. هنگامی که آنها بیش از عضله هستند (ایمپلنت های رتروگلندولر)، به احتمال زیاد بر مجاری و غدد شیر فشار وارد می کنند که می تواند تولید شیر را کاهش دهد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که 75 درصد از زنان دارای ایمپلنت می‌توانند با موفقیت شیر بدهند، همچنین به این نتیجه رسید که قرار دادن آنها مهم است: شانس موفقیت در شیردهی با ایمپلنت‌های رترو عضلانی (آنهایی که زیر عضله سینه‌ای قرار می‌گیرند) 82 درصد و برای ایمپلنت‌های رتروگلاندولار 17 درصد بود.

آسیب عصبی

بی حسی یا درد در نوک پستان یا سینه در نتیجه ایمپلنت، احتمال آسیب عصبی شما را بیشتر می کند. (بافت زخمی که بدن شما در پاسخ به ایمپلنت ایجاد می کند ممکن است باعث درد یا بی حسی شود. اگر این زخم به مجاری شیر گسترش یابد، ممکن است باعث اختلال در عرضه شود.)

دلیل جراحی

اگر به دلیل داشتن سینه های توسعه نیافته (هیپوپلاستیک) تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، ممکن است در تولید شیر به اندازه کافی مشکل داشته باشید. چه عمل بزرگ کردن سینه داشته باشید و چه نداشته باشید، این امر صادق است. حتی اگر ایمپلنت ها اندازه سینه شما را افزایش دادند، ساختارهای عملکردی مورد نیاز برای شیردهی هنوز توسعه نیافته است.

وقتی جراحی کردی

مجاری، غدد و اعصاب آسیب دیده گاهی اوقات می توانند خود را ترمیم کنند، اما به تدریج اتفاق می افتد. هر چه زمان بیشتری بین کاشت ایمپلنت و باردار شدن بگذرد، احتمال بهبودی و تولید شیر بافت آسیب دیده بیشتر می شود.

همچنین میانگین زمان از گذاشتن ایمپلنت ها تا اصلاح (تعویض ایمپلنت) هفت سال است. تجدید نظرها می تواند به اعصاب و بافت آسیب بیشتری وارد کند و خطر ایجاد چالش در تولید شیر را افزایش دهد.

حتی اگر جراحی بزرگ کردن سینه به قسمت‌های شیرساز سینه‌ها آسیب برساند، اکثر مادران هنوز می‌توانند مقداری شیر مادر تولید کنند. اگر میزان شیر شما برای رفع نیازهای کودک کافی نیست، می توانید با شیر خشک یا شیر اهدا کننده استفاده کنید. هر مقدار شیر مادری که بتوانید برای کودک خود تهیه کنید مفید است!

آیا دوست دارید از فواید لیزر برای حذف موهای زائد صورت بهره‌مند شوید؟ مقاله جدید در سایت لیزر مروارید با عنوان لیزر موهای زائد صورت زنان به شما کمک می‌کند تا با آشنایی با این روش موثر، به دلبندی پوست صورت خود دست یابید. برای اطلاعات بیشتر و خواندن مقاله، کلیک کنید.

جمع بندی

بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه امری که نیازمند توجه و اطلاعات دقیق است. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از زنان با پروتز سینه می‌توانند با موفقیت شیردهی کنند، اگرچه ممکن است چالش‌های خاصی روبه‌رو شوند. ایمپلنت‌های سینه اغلب بر تولید شیر تأثیری ندارند و مادران می‌توانند به شکل طبیعی و بدون مشکلات شیردهی کنند. هرچند ممکن است در برخی موارد مشکلاتی مانند تورم پستان، زخم حلمه یا کاهش حساسیت حلمه رخ دهد. با اطلاعات دقیق و مشاوره پزشکی، زنان می‌توانند برنامه‌های مناسب برای بارداری و شیردهی پس از پروتز سینه خود را تعیین کرده و تا حد امکان از این زمان مهم و مملو از احساسات استفاده کنند.

اگر میخواهید زیبایی را به خود هدیه دهید این کار را به دکتر ایزدپناه بسپارید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه به نشانیwww.drkambizizadpanah.net مراجعه کنید. همچنین برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام دکترکامبیز ایزد پناه سری بزنید.

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=14632
لینک کوتاه:
برچسب ها
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.