دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 21:22
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » مقایسه پیانوهای سری P یاماها، کدام مدل بهتر است؟
پست ثابت

پیانو یاماها سری p

اگر به موسیقی علاقه دارید و به دنبال سازی برای یادگیری و نواختن به صورت شخصی هستید، پیانو یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. این ساز بسیار محبوب و پرطرفدار است اما بیشتر طرفداران آن به دلیل پیچیدگی نواختن این ساز و قیمت بالای آن از خرید پیانو منصرف می شوند.

برای حل این مشکلات راه حلی ساده وجود دارد و آن، استفاده از پیانو دیجیتال است. یکی از برندهای مطرح تولید کننده این مدل پیانوها، یاماهاست و سری پیانوهای P جزو معروف‌ترین تولیدات این برند هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی پیانوهای سری P یاماها

یاماها یکی از معروف‌ترین برندهای تولید کننده پیانوهای دیجیتال است که سازهای آن جزو پرفروش‌ترین انواع ساز در تمام دنیا هستند. اولین تولید یاماها در زمینه ساز و ابزارآلات موسیقی، پیانو بود.

اولین پیانو در سری P یاماها، پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین سری پیانوهای دیجیتال در دنیا، نخستین بار در سال 1994 تولید شد. بلافاصله بعد از پیانوی اول، یاماها دومین مدل خود در این سری را جمع و جورتر و قابل حمل‌تر تولید کرد.

از این تاریخ تا 30 سال بعد، یاماها 20 مدل در سریP را تولید و روانه بازار کرد که از میان آن‌ها 4 مدل شناخته شده و به شهرت رسیدند. مدل های فعلی سری P پیانوهای یاماها، پیانو یاماها p125، p515، p121 و p45 هستند که همگی در لیست محبوب ترین پیانوهای دیجیتال وجود داشته و در تمام کشورهای دنیا عرضه می شوند.

ویژگی پیانوهای سری p یاماها

پیانوهای سری p یاماها نه تنها قابل حمل هستند و مانند کیبوردها امکان جابجایی و استفاده از آن‌ها در محل مورد نظر وجود دارد، بلکه از نظر امکانات و ویژگی‌ها نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به راحتی انتظارات یک نوازنده از سازی حرفه‌ای را برآورده می‌کنند. لمس و حسی نسبتا واقعی در کیبوردها، صدای قوی، ماژول‌ها و قابلیت‌هایی مانند لایه بندی صدا، ضبط صدا و … از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد پیانوهای یاماها در سری p هستند.

مقایسه پیانوهای سری p یاماها

پیانوهای سری p یاماها از نظری شکل ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند. با این حال این مدل‌ها در دیگر جزئیات تفاوت‌های اساسی دارند که به شرح زیر هستند.

ابعاد و وزن

اولین موردی که در پیانوهای سری p یاماها به مقایسه آن می پردازیم، ابعاد و وزن سازهاست. در این ویژگی یاماها خلاقیت چندانی نداشته یا شاید، راحتی مشتریان خود را در نظر گرفته تا به دلیل ابعاد در انتخاب خود مردد نشوند.

اختلاف مدل‌های مختلف سری p یاماها، در ابعاد و وزن بسیار جزئی است و اگر چندان ریز بین نباشید، به طور کل متوجه آن نخواهید شد. سنگین ترین مدل پیانوهای سری p یاماها، پیانو یاماها 125 با وزنی حدود 12 کیلوگرم است. دیگر پیانوهای این برند از وزنی بین 10 تا 11 کیلوگرم برخوردار هستند. با این حال حتی پیانو p125 هم با وجود وزن بیشتر نسبت به دیگر انواع این سری، قابل حمل است و به راحتی می‌توان آن را حمل کرد.

تعداد و حس کلید

پیانو یاماها

دیگر موردی که می توان به عنوان تفاوت سری p پیانوهای یاماها معرفی کرد، تعداد و حس کلیدها است. همان طور که گفته شد یک مدل از پیانوهای سری p یعنی پیانو p121 یاماها دارای 73 کلید است و به جز این مدل، دیگر مدل‌ها همگی از 88 کلید یا کلاویه برخوردار هستند. در لمس و حس دریافتی از کلاویه‌ها اما پیانو مدل p515 وضعیت بهتری دارد.

این پیانو از کلیدهای چوبی با آبنوس مصنوعی و عاج ساخته شده است که حسی به شدت شبیه و نزدیک به پیانو آکوستیک دارند. دیگر مدل‌های سری p پیانو، از صفحه کلیدی استاندارد با لمس خوب و بدون اصطکاک، روکش مات، کیبور چکشی درجه‌بندی شده و … برخوردار هستند. این ویژگی‌ها هر چند حس پیانو آکوستیک را در نوازنده ایجاد نمی‌کنند، اما معیار خوبی برای انتخاب و خرید پیانو دیجیتال هستند. شما می توانید برای راهنمایی در خصوص نحوه کاربری پیانوهای 88 کلاویه ای به اینجا مراجعه کنید.

صدای پیانو

از دیگر تفاوت های پیانوها سری p یاماها، می‌توان به صدای ساز اشاره کرد. بهترین و بالاترین کیفیت صدا در میان پیانوهای سری p متعلق به p515 است. P515 یاماها دارای دو فناوری پیشرفته است که به شما امکان می‌دهد تا از صدایی فوق‌العاده واقعی و طبیعی لذت ببرید. مدل‌های دیگر یعنی p121 و p125 از موتور صدای خالص CF و مدل p45 از نمونه برداری استروی AWM برخوردار است.

چند صدایی بودن

قابلیت چند صدایی بودن یعنی تولید چند صدای، دیگر موضوعی است که در تفاوت پیانوهای یاماها سری p مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چند صدایی یا پلی فونی در پیانو، مسئله‌ای است که بسیاری از نوازندگان مبتدی هنگام خرید پیانو به آن توجهی ندارند. اکثر افرادی که قصد دارند برای اولین بار پیانو خریداری کنند، معمولاً بیشتر به ظاهر پیانو و خصوصیاتی مثل روان بودن صفحه توجه می‌کنند. اما مهم‌ترین مسئله هنگام خرید پیانو، توجه به پلی فونی است.

در این مورد هم پیانو 515 برنده است و با پلیفونی بیشتر، امکان تولید نواهای متفاوت‌تری را برای نوازندگان فراهم می‌کند. البته باید به این نکته دقت کرد که تعداد صدای بالا در ابتدای راه نوازندگی چندان مفید نیست و تنها باعث گیج شدن نوازنده می‌شود.

قابلیت‌ها

تفاوت دیگر پیانوهای سری p در قابلیت‌های آن‌هااست. برای مثال قابلیت ذخیره‌سازی یکی از امکانات پیانوهای دیجیتال است که مدل p125 و 515 با حافظه داخلی از آن برخوردار هستند اما دو مدل دیگر دارای این ویژگی نمی‌باشند. به علاوه این دو مدل از قابلیت اتصال حافظه خارجی نیز برخوردار می‌باشند. هر 4 مدل سری p قابلیت اتصال هدفون دارند، از مینی جک برخوردار هستند و عملکرد خاموشی خودکار دارند.

قیمت و صرفه خرید

قیمت مدل 515 نسبت به سه مدل دیگر بالاتر است که با توجه به امکانات فراوان و قابلیت‌های بیشتر، دور از انتظار نیست اما باید به این نکته دقت کرد که نسبت به قابلیت‌ها، پیچیدگی کار با این مدل نیز بیشتر و برق مصرفی آن نیز بالاتر است.

بعد از آن به ترتیب مدل‌های 125 و 121 بیشترین قیمت را دارند و در نهایت p45 از نظر قیمتی مناسب‌تر است.

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 1 میانگین: 2]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=14567
لینک کوتاه:
برچسب ها
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.