دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| شنبه 8 اردیبهشت 1403 12:43
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » آشنایی با شخصیت بنجامین فرانکلین و فعالیت‌های او
پست ثابت

از گذشته تا به امروز شخصیت‌های زیادی توانسته‌اند با انجام کارهای مؤثر نظیر نوشتن کتاب، اختراع وسایل و تجهیرات و غیره شهرت جهانی کسب کنند. به‌طوری‌که بسیاری از علاقه‌مندان به علم و صنعت، با شخصیت، سبک زندگی و فعالیت‌های آن‌ها آشنایی دارند و همواره مسیر و سبک زندگی آن‌ها را سرلوحۀ کارشان قرار می‌دهند. بنجامین فرانکلین یکی از این شخصیت‌های بزرگ بین‌المللی است که کمتر کسی پیدا می‌شود که با شخصیت و فعالیت‌های این مرد بزرگ آشنایی نداشته باشد. با توجه به این‌که تعداد علاقه‌مندان به حوزۀ کسب‌وکار و کارآفرینی در حال افزایش است، در ادامه قصد داریم شما را بیش‌ازپیش با شخصیت و فعالیت‌های بنجامین فرانکلین آشنا کنیم.

الگو کردن از سبک زندگی و فعالیت‌های شخصیت‌های بزرگ مقوله‌ای نیست که بتوان به‌راحتی از کنار آن عبور کرد و تأثیرات مؤثر آن را درزمینۀ اشتغال‌زایی و کارآفرینی نادیده گرفت، بنابراین می‌توانید ضمن آشنایی با افراد موفق در دنیا، از نکات مثبت موجود در زندگی آن‌ها استفاده کنید و یک تغییر و تحول اساسی در زندگی و کسب‌و‌کارتان ایجاد کنید.

در صورتی‌ که به کارآفرینی و سایر موضوعات مرتبط با آن علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم حتماً به سایت‌هایی نظیر فوربز، فرچون، دانشگاه کسب و کار، هاروارد بیزینس ریویو و بیزینس اینسایدر مراجعه کنید و اطلاعات خود را در رابطه با موضوعات استارتاپ، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و توسعۀ فردی بالا ببرید.

بنجامین فرانکلین کیست؟

بنجامین (بنیامین) فرانکلین ناشر، نویسنده، طبیعت‌دان، سیاست‌مدار و مخترع آمریکایی، در واسط سال 1706میلادی در شهر بوستون دیده به جهان گشود. او علاوه‌بر این‌که بنیانگذار ایالات متحدۀ آمریکا، مخترع برق‌گیر و عینک دوکانونی است، با نشر کتاب هایی نظیر کتاب آیین دوست یابی توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان پیدا کند و شهرت او به‌طور قابل توجهی جهانی شده‌است. بنجامین از دوران کودکی علاقه زیادی به مطالعه کتاب‌های علمی،مذهبی و ادبیات داشت. به نحوی که توانست دانش و معلومات زیادی را از این راه بدست بیاورد و همین امر نقطه عطفی شد تا به‌عنوان یک نویسنده مشغول به نوشتن کتاب‌های مختلف شود.

بنجامین فرانکلین از یک شخصیت خاص و خستگی‌ناپذیر برخوردار است و در طول عمر خود هیچ وقت ناامید نشد و با به‌کارگیری روش‌های نوین توانست اختراعات زیادی را به ثبت برساند. اختراعاتی که تا به امروز نیز با آن‌ها سروکار داریم. در دانشگاه کسب و کار به‌عنوان یکی از دغدغه‌مندان عرصۀ اشتغال و کارآفرینی نیز به سبک زندگی و فعالیت‌های بنیامین فرانکلین پرداخته شده‌است. این دانشگاه رسانه‌ای تخصصی در حوزۀ کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد، بنابراین می‌توانید از توان، تجربه و تخصص این مجموعه در راستای دستیابی به اهداف خود درزمینۀ کسب‌وکار و کارآفرینی استفاده کنید.

اختراع دستگاه برق‌گیر توسط بنجامین فرانکلین

بنجامین علاوه‌بر علوم قدیمی، به دانش جدید در آن زمان نظیر زبان انگلیسی و زبان‌های زندۀ خارجی، علوم طبیعی و ریاضیات مسلط بود. تا جایی‌ که به‌لحاظ داشتن این خصوصیات بارز، بین سال‌های 1751 تا 1764 میلادی به‌عنوان معاون وزارت پست مشغول کار بود. البته در همین سال‌ها هم دست از تلاش برنداشت و در سال 1751 میلادی، دستگاه برق‌گیر را اختراع کرد. پس از آن بود که بسیاری از شخصیت‌ها و مسئولین رده‌بالا متوجۀ شخصیت والا و توان علمی فوق‌العادۀ بنجامین فرانکلین شدند. تا جایی‌که به مدت پانزده سال متوالی، به‌عنوان نمایندۀ شهرهای جورجیا، نیوجرسری، ماساچوست و پنسیلوانیا مشغول به فعالیت بود و خدمات زیادی در این مدت انجام داد.

بنجامین فرانکلین هیچ‌وقت نگارش مقالات و کتاب را رها نکرد!

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، بنجامین از دوران کودکی به کتاب علاقۀ زیادی داشت. به همین سبب در طول زندگی خود هیچ‌وقت نگارش و انتشار رسالات، مقالات، کتاب و پندر و اندرز درزمینه‌های مختلف را رها نکرد و هم‌اکنون نیز کتاب‌های فوق‌العاده‌ای از ایشان به یادگار مانده‌است. درواقع بنیامین فرانکلین با این کار نشان داد که در کنار همۀ فعالیت‌ها، می‌توان کتاب و مقاله نوشت. کتاب آیین دوست‌ یابی یکی از نوشته‌های خاص و فوق‌العادۀ این نویسنده، ناشر، سیاست‌مدار و مخترع آمریکایی است و توصیه می‌کنیم برای یک‌بار هم که شده این کتاب را تهیه و مطالعه کنید.

اصول سیزده‌گانه معرفتی بنجامین فرانکلین

بنیامین فرانکلین براساس دانش و تجربیاتی که در طول عمر خود کسب کرده‌، اقدام به تدوین و ارائه اصول معرفتی در قالب سیزده بند کامل و جامع کرده‌است. این اصول سیزده‌گانه به شرح زیر است:

  1. خویشتن‌دار بودن و رعایت کردن اصول در همه حال؛
  2. سکوت کردن و گزیده‌گویی به‌منظور حفظ ارزش و جایگاه خود در بین خانواده، دوستان و همکاران؛
  3. رعایت نظم و انضباط در محیط زندگی، تحصیل و کسب‌وکار؛
  4. داشتن عزم و ارادۀ جدی جهت پیش بردن اهداف خود در تمامی زمینه‌ها و دستیابی به موفقیت و نتیجۀ مطلوب؛
  5. قناعت کردن و دست یافتن به خشنودی در زندگی فردی و اجتماعی؛
  6. سعی و کوشش فراوان جهت رسیدن به اهداف اصلی در زندگی؛
  7. راستی و درستی و همچنین پرهیز از هرگونه فریب‌کاری و دروغ؛
  8. رعایت عدالت در زندگی و کار به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق خود و سایر افرادی که با شما در ارتباط هستند؛
  9. داشتن اعتدال در همۀ شرایط و پرهیز از تندروی و ناملایمتی با دیگران؛
  10. رعایت نظافت و پاکیزگی؛
  11. آسایش خیال و آرام بودن؛
  12. عفت و حیا در روابط جنسی و ارتباط با سایر افراد جامعه؛
  13. تواضع و فروتنی در کارها و فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و غیره.

خاطرنشان می‌شود که در این بخش صرفاً به بیان مختصری از اصول سیزده‌گانه معرفتی بنجامین فرانکلین پرداختیم. در صورتی‌ که می‌خواهید به عمق این اصول و ارتباط مؤثر آن با زندگی خود پی‌ببرید، می‌توانید به سایت‌های مختلف نظیر businessuni.net مراجعه کنید و از مطالب موجود در این زمینه استفاده کنید.

سخن پایانی

بنجامین فرانکلین یکی از شخصیت‌های برجستۀ قرن هفدهم میلادی بوده‌است. به‌طوری‌که تا به امروز نیز یاد، خاطره و سبک زندگی او سرمشق بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته و با پیروی از او توانسته‌اند موفقیت‌های بسیاری در زندگی شخصی و کسب‌وکارشان به‌دست بیاورند. شما نیز می‌توانید با الگو گرفتن از این شخصیت بزرگ، یک تغییر و تحول اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید. در این راستا دانشگاه کسب و کار با آدرس اینترنتی businessuni.net نیز اطلاعات کامل و جامع در رابطه با زندگی این فرد و سایر کارآفرینان موفق در اختیار کاربران قرار داده‌است، بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً به این سایت مراجعه کنید و از مطالب و خدمات آن در راستای شناخت بیشتر سبک زندگی و فعالیت‌های کارآفرینان موفق در دنیا استفاده کنید.

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=14416
لینک کوتاه:
برچسب ها
نظرات این مطلب
  • هلن راد
    چهارشنبه 21 تیر 140211:54

    تمامی آمریکایی ها به این شخص مدیون هستن اگر امروز آمریکا تونسته انقدر پیشرفت کنه بخاطر حضور بنجامین و بنجامین ها بوده

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.