دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| جمعه 14 اردیبهشت 1403 04:14
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » پیچ های ام دی اف ساده
پست ثابت

همه چیز درباره ی چوب و پیچ ام دی اف

صنعت چوب از سالیان گذشته تا به امروز برای ما از پدرانمان به ارث مانده است. این صنعت که در گذشته با نام درودگری شناخته می شد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی تغییرات گسترده ای داشته که یکی از آن ها استفاده از پیچ ام دی اف به جای میخ و چکش است. پیچ های ام دی اف انواع و اقسام مختلفی دارند و برای چسباندن و مونتاژ ورقه های چوب ام دی اف به یکدیگر بهترین انتخاب و گزینه هستند.

وسایل ساخته شده از چوب ام دی اف امروزه در اطراف ما بسیار زیاد هستند و دلیل این کثرت نیز می تواند ارزان بودن، محکم بودن و سهولت درساخت آن باشد. برای اتصال این قطعات به یکدیگر ما به انواع پیچ ام دی اف نیاز داریم که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

پیچ های ام دی اف یراق آلاتی هستند که معمولا از جنس فولاد و اغلب به جنس های استلنس استیل، آلومینیوم و برنج نیز یافت می شوند. این پیچ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای مصارف مختلفی به کار برده می شود. امروزه نجاران برای محکم کردن وسایل چوبی از این نوع پیچ ها استفاده می کنند که این باعث مقاومت بیشتر وسایل چوبی می شود؛ همانطور که می دانید مقاومت از اصلی ترین فاکتور های یک شی چوبی مانند میز و صندلی است.

پیچ های ام دی اف ساده

یکی از انواع پیچ ام دی اف که بسیار محبوب است همان پیچ های سیاهی است که همه ما آن ها را در خانه دیده ایم. این پیچ ها به پیچ های کنافی و یا پیچ چوب نیز معروف هستند که از مقاومت خوبی برخوردارند. رزوه های تیزی که در این پیچ طراحی شده است باعث نفوذ خوب آن در عمق چوب می شود. نجار قبل از کار گذاری این پیچ ابتدا جای آن را مشخص کرده و سپس با مته ی مخصوص چوب عمل سوراخکاری را به بهترین شکل انجام می دهد؛ سپس با استفاده از پیچ گوشتی یا دریل شارژی پیچ را در سر جایش بسته و محکم می کند.

این پیچ ها در ابعاد و سایز های مختلفی در بازار یافته می شوند و شما می توانید با توجه به نیازتان آن ها را در سایز های مختلف خریداری کنید.

پیچ ام دی اف ساده به راحتی می تواند در کار نصب و محکم کاری وسیله ی ام دی اف به نجار کمک کند. این پیچ از نظر استحکام بسیار مورد اطمینان است و در صورتی که متناسب با کار انتخاب شود مشکلی به وجود نمی آید.یکی از  نقاط ضعف این پیچ ها می تواند عدم ماندگاری آن ها باشد؛ در صورتی که این پیچ در جایی استفاده شود که در معرض رطوبت است ممکن است پوسیده شده و به مرور قدرت خود را از دست بدهد.

در این صورت نجار باید در صورت نیاز از انواع دیگر پیچ استفاده کند و تا حد امکان از مجاورت پیچ با رطوبت و آب خوردگی جلوگیری کند.

پیچ ام دی اف گالوانیزه

پیچ های ام دی اف برای جلوگیری از زنگ زدن معمولا با استفاده از روش هایی آبکاری و مقاوم سازی می شود. سیستم آبکاری و عمل گالوانیزه سازی پیچ ها به این صورت است که روی آن ها را با یک لایه از فلز دیگری می پوشانند. این فلز معمولا روی یا zinc می باشد که مقاومت خوبی در مقابل آب خوردگی و رطوبت دارد.

از آنجایی که رطوبت همواره دشمن اصلی و اساسی فلزات می باشد و هر لحظه امکان زنگ زدگی و پوسیدگی در آن ها وجود دارد، از این رو مهندسان و محققان به این نتیجه رسیدند که عمل گالوانیزه سازی یراق آلات فلزی می تواند عامل تاثیر گذار در جهت عدم زنگ زدگی و پوسیدگی در آن ها شود.

بنابراین پیچ های ام دی اف که معمولا ممکن است در معرض آب خوردگی و رطوبت قرار بگیرند، باید یک لایه ی عایق روی آن ها را بپوشاند که دوام بالاتری در برابر آب خوردگی داشته باشد.

این لایه باعث عدم پوسیدگی و زنگ زدی احتمالی در اثر برخورد با آب می شود. در برخی موارد دیده شده که کارخانه جات صنعتی برای گالوانیزه سازی پیچ ام دی اف از فسفات منگنز استفاده می کنند.

ویژگی منحصر به فرد این نوع پوشش در مقایسه با سایر پوشش ها این است که دارای مقاومت به خوردگی بالاتری می باشد و سطح پیچ ام دی اف را در تماس با محیط های خورنده به خوبی محافظت می نماید.

ضد زنگ کردن پیچ ام دی اف

فرایند سیاه کاری (Black oxide / Blackening) یک فرآیند پوشش دهی تبدیلی بر روی قطعات فلزی مختلف می باشد. در نتیجه این فرآیند یک لایه پوششی نازک بر روی پیچ به وجود می آید. فلزاتی مانند مس، برنج و فولاد ضد زنگ را می توان با استفاده از این روش دارای عایق ضد رطوبت و خوردگی کرد.

در این روش نمک هایی به فلز می زنند که عامل به وجود آمدن واکنش های شیمیایی و در نتیجه عمل اکسیداسیون می شود؛ این عمل باعث ایجاد تمایز بین این روش آبکاری با سایر روش های موجود می شود.

اکسیداسیون سیاه در چند مرحله صورت می گیرد که عبارت است از:

  • تمیز کردن و زدودن چربی ها از سطح پیچ
  • اسید شویی و زنگ زدایی
  • شستشوی قطعه بعد از سه مرحله
  • سیاه کاری در محلول جوش قلیایی در دمای بالا

انواع پیچ ام دی اف

پیچ های ام دی اف دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آن ها همین پیچ های ساده ی مورد استفاده در انواع کابینت ها و لوازم منزل است. برخی اوقات با توجه به نوع کاربری وسایل نجار مجبور به انتخاب انواع دیگری از پیچ های ام دی اف می باشد. پیچ های ام دی اف در ابعاد و سایز های مختلف در دسترس هستند و نجاران با توجه به نیاز مشتری نوع آن ها را تعیین می کنند.

پیچ ام دی اف نوک مته ای

برخی اوقات نجار برای بستن پیچ ها لازم است که با استفاده از یک مته مناسب و مخصوص چوب، عمل سوراخکاری را انجام دهد؛ در این حالت از مته ای با قطر مناسب برای پیچ مدنظر بهره می گیرد.

در صورتی که نجار وقت کافی برای انجام سوراخکاری را نداشته باشد می تواند با صرف مقداری هزینه از پیچ های مته ای برای سهولت در امر محکم کاری استفاده کند. این پیچ ها از مقاومت خوبی برخوردار هستند و می توانند به خوبی با یک فشار کوچک به داخل چوب نفوذ کنند. بنابراین ام دی اف کار برای بستن آن نیاز به صرف وقت و توان زیادی ندارد.

پیچ های نوک مته یکی از پر طرفدار ترین گونه های پیچ ام دی اف می باشد؛ انتهای آن ها یا به اصطلاح گل این پیچ ها به صورتی طراحی شده است که می توان به راحتی آن را با استفاده از پیچ گوشتی روی کارسفت و محکم نمود. یکی دیگر از روش های سفت کردن این نوع پیچ ها استفاده از مهره است. مهره ها ابزاری کوچک و شش گوش هستند که به منظور سفت کردن انواع پیچ می توان از آن ها استفاده کرد.

به طور کلی مهره ها ابزاری کمکی برای سفت کردن پیچ ها به حساب می آیند.

این پیچ ها علاوه بر قابلیت های مختلفی که پیشتر به آن اشاره شد مزیت های دیگری نیز دارند که در ادامه به شناخت آن ها می پردازیم. یکی از مهم ترین مزایای آن ها استفاده ی متریال مناسب در ساخت آن ها است. این مواد اولیه باعث شده این پیچ ها مقاومت بالایی در برابر مواد خورنده و هوازدگی پیدا کنند.

هوازدگی اتفاقی است که ممکن است در شرایط رطوبت و هوای گرم و سرد برای پیچ ام دی اف به وجود بیاید. همچنین مقاومت در برابر آب های شور، اسید ها و مواد قلیایی نیز می تواند از سایر مزیت های این نوع پیچ باشد.

 

تفاوت پیچ خودکار و پیچ ام دی اف

پیچ های خودکار یکی دیگر از گونه های پر طرفدار پیچ ها هستند که از قدیم الایام پایه ثابت تمام صنایع بوده و هستند. تفاوت این پیچ ها با پیچ های ام دی اف در مدل رزوه های آن ها می باشد. البته قطر پیچ های خودکار نسبتا بیشتر از پیچ های ام دی اف می باشد؛ همچنین پیچ های خودکار به صورت نیم رزوه و یافت می شوند، در صورتی که پیچ های ام دی اف همگی تمام رزوه هستند و مدل نیم رزوه ندارند. البته از پیچ های خودکار به منظور نگهداری برخی وسایل مانند کابینت روی دیوار استفاده می شود.

دلیل استفاده ی از این پیچ ها برای نگهداری آن است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. دیگر نقطه ی تمایز این پیچ ها با پیچ ام دی اف آن است که برای محکم کردن آن ها بر روی دیوار حتما باید از رولپلاک ها استفاده شود. رولپلاک ها ابزاری هستند که به منظور محکم کاری در بستن پیچ های خودکار از آن ها استفاده می شود؛ جنس رولپلاک ها معمولا پلاستیک است و قبل از نصب پیچ خودکار روی کار قرار می گیرد و توسط نجار محکم بسته می شود.

http://navakpich.ir/

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=13164
لینک کوتاه:
برچسب ها
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.