دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| جمعه 21 اردیبهشت 1403 08:01
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » مناسب‌ترین رنگ زمین ورزش و انواع آن
پست ثابت

امروزه، با توجه به تبلیغات رسانه‌ای و پخش مسابقات مختلف ورزشی از رسانه‌ها، علاقه به انجام حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای بسیاری از ورزش‌ها زیاد شده است. به دنبال این علاقه، ساخت سالن‌ها و زمین‌های مختلف ورزشی نیز افزایش یافته است. به همین دلیل، این زمین‌ها باید به صورت حرفه‌ای طراحی شوند. یکی از مراحل طراحی زمین ورزشی مناسب، رنگ زمین ورزش است. با توجه به نوع ورزش مانند فوتبال، فوتسال، والیبال، تنیس یا بدمینتون و غیره، رنگ زمین ورزشی نیز متفاوت خواهد بود.

اهمیت رنگ زمین ورزش، در زیبایی بصری سالن ورزشی یا زمین مورد نظر بسار زیاد است. برای تزئین زمین یا سالن ورزشی، معمولا به سراغ دیوارها و ابزار و لوازم موجود در زمین هستیم. اما مهم‌ترین قسمت در زیر پای ما یعنی کف زمین قرار دارد. برای ایجاد روحیه ورزشی مناسب و حرفه‌ای شدن زمین و سالن مورد نظر بهتر است از رنگ زمین ورزشی مناسب استفاده کنیم. در این مقاله به بررسی انواع رنگ زمین ورزش و اهمیت آن در ورزش‌های مختلف می‌پردازیم.

انواع رنگ زمین ورزشی متناسب با زمین

رنگ زمین ورزش باید مخصوص به همین کار باشد تا بقا و ماندگاری زیادی داشته باشد. همچنین متناسب با نوع زمین ورزشی و نوع ورزشی که در آن انجام می‌شود، باید رنگی مخصوص به آن استفاده شود. برای انتخاب رنگ مناسب با زمین ورزشی، باید دقت کافی داشته باشیم. چون در سالن‌های ورزشی، به دلیل برخوردهای فیزیکی و ساییدگی‌های مداوم لوازم ورزشی یا بازیکنان و ورزشکاران، احتمال خرابی یا از بین رفتن تدریجی رنگ زمین ورزشی زیاد است. برای جلوگیری از این اتفاق، باید رنگی مقاوم انتخاب کنیم.

رنگ‌های متناسب با سالن‌های ورزشی سرپوشیده

برای سالن‌های سرپوشیده که مخصوص ورزش بدن سازی هستند و همچنین سالن‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال که برخوردهای فیزیکی با کف سالن زیاد است، بهترین رنگ، رنگ اپوکسی کف است. از این رنگ، به دلیل تنوع بالا، بیشتر برای زیباتر شدن کف ساختمان‌ها و سالن‌های ورزشی استفاده می‌شود. ولی ویژگی دیگر رنگ اپوکسی کف که آن‌ را برای رنگ زمین ورزش مناسب‌تر می‌کند، مقاومت بالای آن در مقابل ضربه و سایش و دیگر صدمات فیزیکی است. همچنین این رنگ بوی آزار دهنده‌ای ندارد و پوشش دهی آن بالاست.

رنگ پلی اورتان کف نیز از جمله رنگ‌های مقاومی است که برای پوشش کف سالن‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. از ویژگی‌های بارز این رنگ، درخشندگی بالای آن است که تا سال‌ها بعد از استفاده قابل مشاهده خواهد بود. همچنین برای برخی از کف پوشی‌ها در فضای باز نیز از این پوشش رنگ استفاده می‌شود؛ چراکه در مقابل شرایط مختلف جوی، ساییدگی و اصطکاک مداوم و همچنین اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است.

 رنگ متناسب با زمین چمن مصنوعی و طبیعی

برای رنگ زمین ورزشی روباز که اغلب با چمن طبیعی یا مصنوعی پوشیده شده‌اند، باید از رنگی استفاده کنیم که در برابر تغییرات جوی مانند برف و باران، دچار تغییر نشود. بیشتر زمین‌های چمن، چه طبیعی و چه مصنوعی، برای ورزش فوتبال هستند؛ بنابراین از رنگ‌های سفید یا سبز باید استفاده کرد.

متناسب‌ترین رنگ برای زمین‌های چمن، رنگ ترافیکی است. این رنگ، به دلیل مقاومت و ماندگاری بالایی که دارد، برای رنگ‌آمیزی خطوط زمین فوتبال و دیگر زمین‌های ورزشی چمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به جز مقاومت بالا، برای رنگ زمین ورزشی چمن، غلظت نیز مهم است؛ چراکه به دلیل استفاده از این زمین‌ها در شب، باید خطوط رنگ شده دیده شوند.

رنگ‌های ترافیکی شامل رنگ‌های اکرلیک ترموپلاست هستند که نوع سرد این رنگ‌ها مناسب‌ترین گزینه برای رنگ زمین ورزشی چمن است. این رنگ از نوع حلال به شمار می‌آید.

رنگ زمین تنیس در فضای باز و بسته

زمین‌های مخصوص ورزش تنیس به دلیل جنس متفاوت و سختی که نسبت به زمین‌های ورزشی دیگر دارند، رنگ مخصوصی هم برای رنگ‌آمیزی آن‌ها استفاده می‌شود. زمین تنیس به دلیل سختی و آسفالتی و گاهی بتنی بودن، به نام هارت کورت شناخته می‌شوند. رنگ مخصوص چنین زمین‌هایی، آکریلیک ترافیکی یا پلی یورتان است.

برای زمین‌های تنیس که در فضای باز قرار دارند، رنگ پلی یورتان مناسب‌ترین گزینه است. این رنگ به دلیل چسبندگی بالا و مقاومت خوب، برای استفاده به عنوان رنگ زمین ورزش تنیس در فضای رو باز بیشتر استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این رنگ، ایجاد سطح براق، مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و اشعه ماوراء بنفش و ساییدگی است.

برای زمین‌های تنیس در سالن نیز رنگ‌های مات توصیه می‌شوند تا از بازتابش تور تا حد امکان جلوگیری کنند. برای تهیه این رنگ‌ها، شرکت‌ها و سایت‌های داخلی زیادی وجود دارند که از جمله بهترین آن‌ها، شرکت روشان فام است که با تولید رنگ زمین ورزشی در انواع مختلف و برای سالن‌های رو باز و سرپوشیده، نیاز به این محصول را برطرف کرده است.

رنگ زمین ورزشی و بهبود شرایط محیطی سالن ورزشی

انتخاب رنگ مناسب برای زمین‌ها و سالن‌های ورزشی، تاثیر مهمی روی عملکرد ورزشکاران و همچنین کیفیت برگزاری مسابقات دارد. زمین‌های ورزشی رو باز و سربسته که ورزش‌های مختلفی در آن‌ها انجام می‌شود، باید پوشش کف مناسبی داشته باشند تا در طول زمان دچار آسیب نشده و رنگ آن به سادگی از بین نرود.

برای تهیه رنگ مناسب، باید از شرکت‌های معتبر این رنگ را تهیه کرد. شرکت روشان فام که سابقه‌ زیادی در تولید رنگ برای مصارف مختلفی دارد، از جمله این شرکت‌ها است. رنگ‌های ترافیکی، صنعتی و ساختمانی از جمله محصولات این شرکت هستند که از رنگ‌های ترافیکی و صنعتی مانند رنگ‌ اپوکسی ، رنگ ترافیکی اکریلیک ترموپلاست و پلی یورتان برای پوشش کف سالن‌ها و زمین‌های ورزشی استفاده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با کارشناسان زبده این مجموعه، به وبسایت روشان فام مراجعه کنید.

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=13332
لینک کوتاه:
برچسب ها
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.