دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 18:47
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » معرفی بهترین بازی رومیزی دورهمی – اقتصادی
پست ثابت

بازی های رومیزی یکی از محبوب‌ترین تفریحات حال حاضر هستند که علاوه‌بر سرگرمی، لحظات شادی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند ضمن آنکه مهارت‌های اجتماعی  و شناختی آن‌ها را نیز پرورش می‌دهد و باعث ایجاد صمیمت بین بازیکنان می‌شود. در این بین بازی های دورهمی و اقتصادی بیشترین مخاطب را دارند.  بازی های فکری بسیاری با تم اقتصادی طراحی شده‌اند اما فقط تعداد کمی از بازی های رومیزی اقتصادی وجود دارند که بتوان به صورت دورهمی بازی کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بازی جالیز بپردازیم. بردگیم جالیز از آن دسته از بازی های رومیزی می‌باشد که در گروه بازی های دورهمی، کارتی، اقتصادی، مذاکره‌ای و تعاملی قرار می‌گیرد. هر چقدر از جذابیت ها و پلی‌گیم فوق‌العاده این بازی گفته شود باز هم کم است.

 

بازی رومیزی جالیز

 

بازی جالیز از آن دسته  بازی های دورهمی می‌باشد  که برای ساعت‌ها شما را سرگرم بازی می‌کند و تجربۀ ناب و هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی دقیق بازی فکری جالیز می‌پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

 

بازی رومیزی و دورهمی جالیز

بازی جالیز طرحی از بردگیم جذاب بونانزا (Bohnanza) می‌باشد که توسط  مجموعه فرهنگی هوپا بازنشر شده است. کیفیت گرافیکی کارت‌های جالیز و تنظیم مکانیزیم و قوانین جدید این بازی توانسته نسبت به نسخه اصلی آن جذابیت بیشتری برای گیمرهای ایرانی داشته باشد. بازی دورهمی جالیز برای تعداد بازیکن 3 تا 7 نفر طراحی شده است، این بازی محدودیت سنی ندارد و تمام اعضای خانواده می‌توانند از این بردگیم جذاب لذت ببرند.

فرایند بازی جالیز کمی زمان‌بر است و کل بازی حدود یک تا یک ونیم ساعت طول می‌کشد، اما به هیچ‌عنوان روند بازی خسته کننده و یکنواخت نیست. در نوبت بازی هر بازیکن،  سایر بازیکنان نیز در روند بازی حضور دارند  و قادر به انجام فعالیت هایی همچون برداشت محصول، مذاکره و معامله هستند.

همانطور که گفته شد بازی جالیز یک بردگیم کارتی، دورهمی با تم اقتصادی می‌باشد. مدیریت کارت های بازی، توانایی بالا در مذاکره، تبادل و مبادله، جمع‌آوری کارت های ارزشمند و در نهایت داشتن یک برنامه استراتژیک  از جمله مکانیزم‌های بازی جذاب جالیز می‌باشد. بازی رومیزی جالیز قوانین دست و پا گیر و پیچیده‌ای ندارد، روش بازی بسیار ساده و در عین حال مهیج می‌باشد که در ادامه به طور مختصر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

راهنمای بازی جالیز

در بازی فکری جالیز بازیکنان با 156 کارت محصول و 12 کارت رویداد  و مجموعه‌ای از تجهیزات از جمله توکن‌های کود، تراکتور و توکن های برف، باران و اصلاح نژاد سروکار دارند. بردگیم جالیز به دو روش ساده و پیشرفته بازی می‌شود. کارت های رویداد و توکن‌های باران، برف و اصلاح نژاد در بازی پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند که روند بازی را غیرقابل پیش‌بینی و نتیجه را غیر منتظره می‌کنند. هر نوبت از بازی جالیز به طور کلی شامل سه مرحلۀ کاشت، داشت ( مرحلۀ بازار) و برداشت می‌باشد.

  •  در مرحله کاشت بازیکن باید یک یا دوتا از کارت های محصولی را که در دست دارد در جالیزهای خود بکارد. این نکته فراموش نشود که در هر جالیز تنها یک نوع محصول می‌توان کاشت.
  • در مرحلۀ بازار بازیکن دو کارت از کارت‌های وسط میز برمی‌دارد و رو می‌کند. در این حالت بازیکن می‌تواند کارت‌هایی را که برداشته یا در جالیز خود بکارد یا با رسیدن توافق و انجام مذاکره به تبادل کارت ها با سایر بازیکنان بپردازد.
  • در مرحلۀ برداشت هر بازیکن باید از دسته کارت های وسط میز کارت برداشت کند. در بازی 5 نفره هر بازیکن 3 کارت برداشت می‌کند و در بازی با تعداد کمتر از 5 نفر هر بازیکن می‌تواند 2 کارت برداشت کند. کارت هایی که برداشت می‌شوند باید در دسته کارت‌های بازیکن قرار گیرند

 

بردگیم جالیز

در این بازی چالش برانگیز باید تلاش کنید بهترین و سودآور ترین کارت‌ها را در جالیز خود بکارید و به ازای کاشت هر تعداد کارت از یک محصول تعداد سکه مشخص دریافت کنید. در بازی جالیز از توکن های تراکتور و کود می‌توان برای افزایش روند کاشت و برداشت محصول استفاده کرد، اما برای در اختیار داشتن آن‌ها باید سکه بپردازید. بازیکنان برای داشتن سرعت عمل در کاشت می‎‌‌توانند با خرید جالیز سوم، جالیزهای خود را توسعه دهند. برای پیروزی در این بازی باید به شدت اجتماعی و اهل مذاکره باشید و به خوبی با سایر بازیکنان ارتباط و تعامل برقرار کنید. انتخاب کارت‌ها باید به صورت هدفمند و استراتژیک باشد تا فرصت بدست آوردن بیشترین سکه و بُرد در بازی جالیز را بدست آورید.

 

بردگیم جالیز یک سرگرمی فوق العاده مهیج با یک ایده نو می‌باشد که بدون شک تمام اعضای خانواده از آن لذت خواهند برد. بعد از یکبار تجربه این بردگیم، بازی فکری جالیز به سرگرمی ثابت دورهمی های دوستانه و مهمانی های شما تبدیل خواهد شد. ناگفته ها درباره بازی فکری جالیز بسیار است، اگر به این بازی جذاب علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنم برای مطالعه روش بازی پیشرفته جالیز ، ریزجزئیات و نکات بازی جالیز به این صفحه از سایت فروشگاهی رایاد مراجعه کنید و اطلاعات خود از این بازی رومیزی منحصر به فرد را تکمیل نمایید.

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=13237
لینک کوتاه:
برچسب ها
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.