دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| شنبه 29 اردیبهشت 1403 05:03
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » طراحی ویلا عموماً با چه اصولی انجام می ‌شود؟
پست ثابت

به طور کلی ویلا سازه ای به شمار می‌آید که علاوه‌ بر برخورداری از پاسیو و تراس بیرونی، عموماً در اطراف شهرها و مناطق خوش ‌آب‌ و هوا نیز ساخته می ‌شود. همان‌طور که مطلع هستید امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و با افزایش جمعیت، میزان ساخت‌ و ساز ساختمان ‌های آپارتمانی روز به‌ روز در حال افزایش می‌ باشد؛ به ‌همین دلیل این احتمال وجود دارد که در برخی از کشورها اجازه ساخت ویلا در داخل شهر صادر نشود؛ بنابراین عموم مردم برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت خود به خانه‌ های ویلایی اطراف شهرها مراجعه می ‌کنند. لازم به ذکر است اگر اصول و الگوهای ساختمان‌ سازی به ‌دقت رعایت شود، فصای ویلا زیبا و جذاب به ‌نظر می‌ رسد.

طراحی ویلا

اصول طراحی برای ویلا :

همان ‌طور که قبلاً ذکر کردیم ویلا محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در نظر گرفته می‌ شود؛ بنابراین اولین اصل در طراحی ویلا ایجاد حس آرامش می ‌باشد؛ زیرا ایجاد فضای آرام‌ بخش و ساخت محوطه دلنشین در نشاط مخاطب اثر گذار بوده و روحیه وی را بهبود می ‌بخشد. به طور کلی برای رعایت اصول طراحی حتماً باید به تیم معماری حرفه‌ ای مراجعه شود؛ زیرا معمار مجرب پیش ‌از اقدام به هر کاری، شرایط اقلیمی و متراژ زمین مورد نظر را به‌ دقت مورد ارزیابی قرار می ‌دهد تا پس ‌از آشنایی با آداب ‌و رسوم منطقه، خلاقانه‌ ترین طرح ممکن را ارائه دهد. همچنین تمامی موارد زیر را به ‌دقت رعایت می‌ کند:

  1. توجه به موقعیت پنجره ها:

توجه به موقعیت پنجره ها جزو یکی از مهم ترین موارد در اصول طراحی ویلا شناخته می ‌شود؛ زیدا پنجره ها در انعکاس نور طبیعی به داخل ساختمان و ایجاد فضایی دلنشین نقش مؤثری ایفا می ‌کنند؛ به‌ همین دلیل معمار تمام تلاش خود را به کار می‌ گیرد تا برای پذیرایی، اتاق‌ خواب و آشپزخانه حداقل یک پنجره طراحی نماید. در اصل پنجره‌ های بلند در زیبایی خانه‌ های ویلایی تاثیر گذار می‌ باشند. همچنین اگر موقعیت پنجره ها به حالت شرقی و غربی طراحی‌ شود این احتمال وجود دارد که باد به ساختمان وارد نشود؛ بنابراین در گرمای تابستان حتما باید از وسایل خنک‌ کننده همچون کولر استفاده شود. در نظر داشته باشید یک معمار مجرب برای طراحی ویلا در محیط ساحلی سعی می‌ کند تا به ‌منظور افزایش حس آرامش، پنجره ها را رو به دریا طراحی نماید.

  1. توجه به موقعیت سالن ناهار خوری و اتاق نشیمن:

همان ‌طور که مطلع هستید سالن ناهارخوری و اتاق نشیمن به‌ عنوان قلب خانه به شمار می ‌آید؛ بنابراین باید کاملاً آرام بوده و از هرگونه شلوغی و سر و صدا دور باشند؛ به ‌همین دلیل معمار باید اتاق‌ خواب و آشپزخانه را به صورتی طراحی نماید که تا حد امکان از قسمت اصلی پذیرایی فاصله داشته باشد. به‌ طور کلی موقعیت سالن ناهارخوری باید از بخش ‌های دیگر ساختمان مجزا بوده و حداقل از یک پنجره بیرونی برخوردار باشد تا فضای دلنشین تری برای ساکنین ایجاد شود. با توجه به توضیحات ذکر شده می ‌توان نتیجه‌ گرفت در طراحی ویلا ایجاد پنجره برای سالن ناهارخوری موضوع مهمی در نظر گرفته می ‌شود.

 

  1. توجه به نورپردازی:

از عامل‌ های مهم در اصول طراحی ویلا می ‌توان به چگونگی نورپردازی اشاره کرد؛ بنابراین تیم معماری پس ‌از در نظر گرفتن دکوراسیون داخلی تصمیم می ‌گیرد که چه میزان نوری برای زیبایی ساختمان کافی می ‌باشد. لازم به ذکر است نورپردازی برای ویلاهای استخر دار و سر پوشیده در جذابیت محوطه بیرونی تاثیر گذار می‌ باشد. همچنین چراغ‌ های تزیینی مناسب می ‌توانند طراحی دکوراسیون داخلی را ملموس‌ تر و زیباتر از همیشه نشان دهند.

با توجه به توضیحات ذکر شده به شما پیشنهاد می ‌دهیم برای رعایت اصول طراحی حتما به تیم معماری مجرب مراجعه کنید؛ زیرا معمار حرفه ‌ای تمامی اصول طراحی را به‌ دقت رعایت کرده و از الگوها و بافت ‌های اصلی طراحی پیروی می ‌کند؛ بنابراین به شما توصیه می ‌کنیم برای آشنایی با تیم معماری تخصصی حتما به سایت درج‌ شده در پایان مقاله مراجعه کنید؛ زیرا رعایت مقررات ساختمان‌ سازی و توجه به نیاز و سلیقه مشتری جزو ویژگی ‌های اصلی این تیم در نظر گرفته می‌ شود. لازم به ذکر است شما می‌ توانید برای آگاهی از هزینه طراحی ویلا با مشاوره ‌های این تیم در تماس باشید.

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن :

به طور کلی توجه به اصول زیبایی‌ شناسی بصری، حذف جزئیات اضافه و سادگی المان‌ ها جزو مشخصات اصلی طراحی ویلا مدرن در نظر گرفته می ‌شود؛ بنابراین مخاطب با دیدن ویلا مدرن از هماهنگی، ایستایی، توازن و ترکیب مناسب المان‌ های ساختمان اگاه می ‌شود. به بیان ساده ‌تر می ‌توان گفت در طراحی ویلا مدرن استفاده از چوب، سنگ و شیشه جزء اولویت ‌های معمار شناخته شده و تا حد امکان از اشکال گوشه دار و پنجره‌های بزرگ مکعبی استفاده می ‌شود.

در نظر داشته باشید در سبک مدرن بررسی جهت تابش نور خورشید از اهمیت قابل‌ توجهی برخوردار می‌ باشد؛ زیرا در صورت نبود نور کافی فضای دکوراسیون داخلی کسل‌ کننده نشان داده می ‌شود.

توجه فرمایید هزینه طراحی ویلا به موقعیت جغرافیایی ساختمان، سبک طراحی، دستمزد تیم معماری، میزان پیچیدگی طرح اولیه و میزان استفاده از تجهیزات ایمنی وابسته می باشد.

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=14258
لینک کوتاه:
  • 2,885 بار
  • دیدگاه‌ها برای طراحی ویلا عموماً با چه اصولی انجام می ‌شود؟ بسته هستند
برچسب ها
ارسال نظرات برای این مطلب بسته شده است !
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.