دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 11:06
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » بزرگترین و مشهورترین سازندگان موسیقی متن‌های سینما چه کسانی هستند؟
پست ثابت
بزرگترین و مشهورترین سازندگان موسیقی متن‌های سینما
موسیقی متن جذاب و شنیدنی می‌تواند یکی از دلایل اصلی موفقیت یک فیلم در بین منتقدان و مخاطبان باشد. اگر توجه کنید، متوجه می‌شوید که اکثر فیلم‌های برتر سینما دارای موسیقی متن زیبا و ماندگاری هستند.
وظیفه ساخت این موسیقی برعهده یک موسیقی‌دان ماهر و حرفه‌ای قرار دارد. در طول تاریخ سینما سازندگان موسیقی زیادی هستند که از نام آن به نیکی یاد می‌شود.
در ادامه قصد داریم برخی از مشهورترین و بهترین سازندگان موسیقی متن‌های سینما را به شما مخاطبان عزیز معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

هانس زیمر

هانس زیمر یکی از بهترین سازندگان موسیقی سینما محسوب می‌شود که آثار ماندگاری خلق کرده است. این موسیقی‌دان در سال 1957 در آلمان متولد شد. زیمر پیش از مهاجرت به آمریکا، در لندن فعالیت خود را شروع کرد و از دستیاران استنلی مایرز بود. او در بخش موسیقی کمپانی فیلم‌سازی دریم‌ورکس کار خود را شروع کرد و مؤسس کمپانی محصولات نظارت از راه دور است که آهنگسازان زیاد در آن فعالیت دارند.
زیمر تاکنون موفق به کسب جوایز خارق‌العاده‌ای شده است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چهار جایزه گرمی، دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه اسکار اشاره کرد. از این حیث زیمر می‌تواند در لیست پرافتخارترین آهنگسازان سینما قرار بگیرد.
ازجمله بهترین فیلم‌های تاریخی و درامی که او در آن‌ها همکاری داشت می‌توان به شیرشاه، شاهزاده مصر، گلادیاتور، آخرین سامورایی، مجموعه دزدان دریایی کارائیب، سه‌گانه بتمن (شوالیه تاریکی، بتمن آغاز می‌کند و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد)، رمز داوینچی، شرلوک هلمز، تلقین، شتاب، در میان ستارگان، دانکرک، بتمن علیه سوپر من، مرد پولادین، لیگ عدالت واندر وومن اشاره کرد.
 

جان ویلیامز

جان ویلیامز یکی دیگر از آهنگسازان شناخته‌شده سینما است که آثار خارق‌العاده‌ای از خود برجای گذاشته است. این موسیقی‌دان متولد سال 1941 در ملبورن استرالیا بوده و فعالیت خود در موسیقی را از سال 1958 آغاز کرد.
جان ویلیامز میان نوازندگان گیتار کلاسیک با لقب شاهزاده گیتار کلاسیک شناخته می‌شود. او دارای تکنیک خاصی در نوازندگی است و قطعات فوق‌العاده‌ای تولید کرده است. ویلیامز که از شاگردان آندریاس سگوویا بوده که از سن نوجوانی با استعداد عالی‌اش شناخته شد. او زمانی که تنها 17 سال داشت موفق شد نخستین آلبوم نوازندگی خود را عرضه کند. او در سال 1973 به واسطه آلبوم جولیان و جان که به همراه دیگر نوازنده گیتار کلاسیک جولیان بریم اجرا کرد، توانست جایزه بزرگ گرمی را کسب کند.
وی در سراسر جهان اجرا داشته و به شکل منظم در رادیو و تلویزیون حضور پیدا می‌کند. جان ویلیامز موسیقی متن برخی از بهترین فیلم‌های جهان از قبیل شکارچی گوزن، ماهی‌ای به نام وندا و آرزوهای بزرگ را ساخته است و بدین ترتیب توانست نام خود را در سینما ماندگار کند.

انیو موریکونه

بسیاری از موسیقی‌دانان از انیو موریکونه به‌عنوان بهترین سازنده موسیقی فیلم‌های سینمایی یاد می‌کنند. حتی اگر موریکونه را بهترین ندانیم، بدون شک باید پرکارترین آهنگساز سینمایی جهان بدانیم.
این آهنگساز متولد سال 1928 بوده و در سال 2020 در سن 91 سالگی جان خود را از دست داد. او فعالیتش در حوزه موسیقی را از سال 1946 آغاز کرد. موریکونه در طول فعالیت هنری‌اش با کارگردانان بزرگی همچون سرجو لئونه، برناردو برتولوچی، رومن پولانسکی، فرانکو زفیرلی، الیور استون، کوئنتین تارانتینو، جوزپه تورناتوره، و پیر پائولو پازولینی همکاری داشت.
موریکونه به جوایز و افتخارات بزرگی در طول فعالیتش دست پیدا کرده است. ازجمله بزرگ‌ترین جوایزی که این اهنگساز به آن‌ها دست یافته است می‌توان به یک جایزه اسکار، دو تندیس آکادمی سینمای اروپا، دو جایزه گرمی، سه گلدن گلوب، شش بفتا، ده دیوید دی دوناتلو، یازده روبان نقره‌ای و جوایز دیگری چون شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز، عقاب طلایی آکادمی سینمایی روسیه و جایزه پولار اشاره کرد.
موریکونه تنها جایزه اسکار خود را در سال 2015 و برای همکاری در فیلم هشت نفرت‌انگیز دریافت کرد. البته لازم به ذکر است در سال 2007 آکادمی اسکار جهت تجلیل از او و آثار برجسته‌ای که خلق کرد، یک جایزه اسکار افتخاری به او اهدا کردند.
او حتی در سال 2010 توانست جایزه پولار که در دنیای هنر به‌عنوان نوبل موسیقی شناخته می‌شود، دریافت کند. موریکونه موفق به کسب نشان‌های مهمی شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به نشان شایستگی دولت‌های ایتالیا، فرانسه، مقدونیه، نشان خورشید فروزان امپراتوری ژاپن و نشان بنیاد شاهزاده آستوریاس اسپانیا اشاره کرد.
بسیاری از مجلات و نشریه‌های معتبر از او به‌عنوان نابغه موسیقی جهان یاد کرده‌اند. واشینگتن پست او را استعدادی غریب در موسیقی و لس آنجلس تایمز، ایندیپندنت و ایندیوایر طی مقالاتی وی را مهم‌ترین آهنگساز سینمای سده بیستم توصیف کرده‌اند.
ازجمله مهم‌ترین فیلم‌هایی که انیو موریکونه به‌عنوان آهنگساز در آن‌ها همکاری داشت می‌توان به یک مشت دلار، به خاطر چند دلار بیشتر، خوب بد زشت، روزی روزگاری در غرب، روزی روزگاری در آمریکا، ماموریت، تسخیرناپذیران، سینما پارادیزو، هملت، باگزی، افسانه 1900، مالنا، بهترین پیشنهاد و هشت نفرت‌انگیز اشاره کرد.
 

برنارد هرمن

برنارد هرمن یک موسیقی‌دان اهل ایالات متحده آمریکا است که در سال 1911 متولد شد و در سال 1975 درگذشت. هرمن فعالیت خود را در موسیقی از سال 1941 آغاز کرد و به دستاوردهای بزرگی دست یافت.
او در کارنامه هنری خود موفق به کسب یک جایزه اسکار برای فیلم شیطان و دنیل وبستر و یک جایزه بفتای بهترین موسیقی برای فیلم راننده تاکسی شده است. ازجمله مهم‌ترین پروژه‌هایی که هرمن در آن‌ها همکاری داشت می‌توان به روانی، شمال از شمال غربی، مردی که زیاد می‌دانست، سرگیجه، همشهری کین، روح و خانم مویر، تنگه وحشت و راننده تاکسی اشاره کرد.
موسیقی‌دانان مطرح، هرمن را یکی از سازندگان بزرگ موسیقی سینما توصیف کردند که دقیقا می‌دانست چگونه با آهنگ‌های محشر توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. هرمن بیشتر به دلیل همکاری‌های موفق خود با آلفرد هیچکاک شناخته شد.
 

رامین جوادی

رامین جوادی یک آهنگساز ایرانی آلمانی است که در سال 1974 در آلمان متولد و در سال 1998 وارد حوزه موسیقی شد. او بیشتر به دلیل ساخت موسیقی برخی از بهترین ‌سریال‌های خارجی شناخته می‌شود.
رامین جوادی در آمریکا تحصیل خود را در رشته موسیقی آغاز کرد. پس از اتمام تحصیلات، او در یک گروه موسیقی در بوستون شروع به نوازندگی کرد و بعد از آن به‌عنوان دستیار با هانس زیمر همکاری کرد.
بتمن آغاز می‌کند و دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه دو فیلمی است که جوادی به‌عنوان دستیار زیمر در آن‌ها همکاری داشت. جوادی با ساخت موسیقی متن سریال‌های بزرگ توانست نام خود را در سینما و تلویزیون مطرح کند. ازجمله سریال‌هایی که این آهنگساز وظیفه ساخت موسیقی آن‌ها را برعهده داشت می‌توان به بازی تاج و تخت، فرار از زندان، جهان غرب، آستانه، تیغ: مجموعه، فلش فوروارد و سلاطین فرار اشاره کرد.
لازم به ذکر است که جوادی وظیفه ساخت موسیقی فیلم‌هایی همچون تیغه: سه گانگی، از غبار بپرس، فصل شکار، آقای بروکز و متولدنشده را نیز برعهده داشت. او همچنین برای همکاری در فیلم مرد آهنین و سریال بازی تاج و تخت توانست جایزه گرمی را نیز به دست بیاورد.
 

هاوارد شور

هاوارد شور یکی دیگر از مشهورترین سازندگان موسیقی متن سینما است که به افتخارات زیادی دست یافت و در پروژ‌ه‌های بسیاری همکاری داشت. این آهنگساز متولد سال 1946 در کانادا است که فعالیتش در موسیقی سینما را از سال 1978 آغاز کرد.
او راجع‌به نخستین کارش در حوزه موسیقی گفت: در واقع، در اولین فیلمی که موسیقی ساختم از تمام تکنیک‌هایم استفاده کردم. کتاب می‌خواندم و همه چیز را خودم تجزیه و تحلیل می‌کردم. مثل کسی بودم که با وجود این که چیز زیادی در مورد موتورسیکلت نمی‌داند بخواهد یک موتورسیکلت را سوار کند. قطعاتی را انتخاب می‌کردم تا این که ایده‌ای به ذهنم می‌رسید و کار را شروع می‌کردم. بالاخره روشی را پیدا کردم و سال‌هاست که از تکنیک مشابهی استفاده می‌کنم.
شور خیلی زود پله‌های ترقی را طی کرد و توانست نام خود را به‌عنوان یک آهنگساز برجسته سینمایی مطرح کند. ازجمله فیلم‌ها و پروژه‌های موفقی که این آهنگساز در آن‌ها همکاری داشت می‌توان به مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، مجموعه فیلم‌های هابیت، سکوت بره‌ها و هفت اشاره کرد.
هاوارد شور به جوایز سینمایی بزرگی دست پیدا کرد که سه جایزه آکادمی اسکار، دو جایزه گلدن گلوب و چهار جایزه گرمی ازجمله مهم‌ترین آن‌ها هستند. بسیاری از کارگردانان و فیلم‌سازان مطرح جهان پس از همکار با شور، از او به‌عنوان یکی از نوابغ موسیقی سینما یاد کردند و به همکاری‌های خود با این آهنگساز ادامه دادند.
 

مایکل جاکینو

مایکل جاکیو یک آهنگساز آمریکایی متوسط سال 1967 است که در سال 1994 وارد حوزه ساخت موسیقی برای فیلم شد. این موسیقی‌دان با آهنگ‌های محشرش به شهرت بالایی رسید و توانست به جوایز مختلفی دست پیدا کند.
جایزه گرمی، گلدن گلوب و ایمی ازجمله مهم‌ترین جوایزی هستند که مایکل جاکینو در طول دوران حرفه‌ای خود موفق به کسب آن‌ها شد. ماموریت غیرممکن، شگفت‌انگیزان، انیمیشن سینمایی بالا، راتاتویی، سرزمین فردا، سوپر ۸، پیشتازان فضا، لاست، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، ماه و مرد عنکبوتی: دور از خانه ازجمله پروژه‌هایی هستند که جاکینو وظیفه ساخت موسیقی متن آن‌ها را برعهده داشت.
طی این مطلب برخی از بهترین و بزرگ‌ترین سازندگان موسیقی متن سینما را به شما مخاطبان عزیز معرفی کردیم. اگر آهنگسازان مطرح دیگری را در نظر دارید که می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند، می‌توانید در بخش نظرات آن‌ها را معرفی کنید.
به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=12837
لینک کوتاه:
  • 7,122 بار
  • دیدگاه‌ها برای بزرگترین و مشهورترین سازندگان موسیقی متن‌های سینما چه کسانی هستند؟ بسته هستند
برچسب ها
ارسال نظرات برای این مطلب بسته شده است !
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.