دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 23:40
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » آشنای با کاربرد انواع پمپ های هیدرولیک
پست ثابت

پمپ هیدرولیک یک انتخاب عالی و منحصر به فرد برای جابجایی و انتقال مایعات  و انواع سیالات با حجم و فشار بالا است که به صنعت گران این اجازه را می دهد تا بتوانند به خوبی امورات که نیاز به پمپاژ و فشار بالا را دارند انجام دهند. در واقع این دز طراحی و تولید این وسیله از قطعات و تشکیلات خاصی استفاده شده که هر یک با داشتن ویژگی های منحصر به فرد یک بخش از روند کاری پمپ را انجام می دهند. توجه داشته باشید که قابلیت های این وسیله در مدل های مختلف، متفاوت می باشد و شما می توانید بر اساس نیاز خود یکی از انواع متنوع آن را خریداری نمایید، برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آشنایی کلی با بیشتر این تجهیز به سایت قوام صنعت مراجعه نمایید.

پمپ هیدرولیکی چیست؟

پمپ های هیدرولیکی بخش مهم و کاربردی در کلیه سیستم های هیدرولیکی هستند که با داشتن عملکرد متفاوت امکان انتقال و جابجایی سیالات و مایعات را فراهم می نماید. در واقع این در طراحی و تولید این قطعات و تجهیزات ابزار و بخش های متفاوتی به کار رفته که می توانند با کمک الکتروموتورها، اقدامات اولیه انتقال را انجام دهند.

البته این انتقالات نیاز به وجود بخش دیگری به نام الکتروموتور های احتراقی دارد که در انواع سیستم های هیدرولیکی فعالیت های مثمر ثمر دارند و به خوبی منبع مورد نیاز انرژی مکانیکی را تامین می کنید.  البته در طراحی انواع پمپ ها از یک شیر هیدرولیک نیز استفاده شده قابلیت کنترل میزان انتقال سیالات را فراهم می نماید. وجود شیر هیدرولیک امکان تخمین نتیجه کار را نیز فراهم می نماید چرا که مقدار انتقال را مایعات را قابل تنظیم می کند.

کاربرد های پمپ هیدرولیک

با توجه به موارد عنوان شده چنانچه قصد جابجایی و انتقال با بار فشاربالا را دارید لازم است که حتما از قابلیت های یک پمپ هیدرولیک استفاده نمایید. این پمپ ها در مدل های متفاوتی طراحی شده اند که هر یک از آن قابلیت جابجایی با بار

متفاوت را فراهم می نمایند از این رو مدل های متنوع تولید شده در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند

معرفی انواع پمپ هیدرولیک

معرفی انواع پمپ هیدرولیک

بدون شک یکی از مهم ترین موارد در انتخاب پمپ مناسب، شناخت عملکرد آن است. در واقع می توان این گونه عنوان نمود که این هر مدل از پمپ های هیدرولیکی تولید شده دارای عملکرد و کاربرد متفاوت هستند که انتخاب درست آن ها می تواند نقش سازنده ای در صنعت داشته باشد.

پمپ هیدرولیکی چرخ دنده ای

یکی از مدل های عنوان شده پمپ های دنده ای است که با داشتن فرم ساده و عملکرد قابل قبول یکی از انواع ارزان قیمت است که معمولا از آن برای فشار های کمتر از 200 بار استفاده می شود. در واقع ایده آل ترین حجم فشار در این نوع پمپ ها بین 120 تا 180 بار است که حجم بازدهی آن به حداکثر می رسد.

پمپ های دنده خارجی و پمپ های دنده داخلی از انواع رایج و پر کاربرد پمپ دنده ای است که به واسطه چرخ دهنده های مشابه در مدل خارجی و چرخ دنده های ماه و ستاره در مدل خارجی عملکرد مثبتی از خود نشان می دهند. پمپ های ژیروتور، گوشواره ای، پیچی از دیگر مدل های پمپ دنده ای است.

  • پمپ هیدرولیکی پره ای

از دیگر مدل های پر مصرف که کارایی بالایی دارند می توان پمپ های پره ای را معرفی نمود که درارای دو مدل پمپ های نامتعادل و پمپ های متعادل است. در طراحی این مدل ها از پره هایی استفاده شده که در زمان چفت شدن امکان عبور هیچ ماده ای را نمی دهند.

  • پمپ هیدرولیکی پیستون

پمپ های  های پیستونی از دیگر مدل های پرمصرف اسن که در دو نوع متفاوت پمپ های محوری و شعاعی فعالیت می کنند و هم می توانند حرکت ثابت و استاتیک را انجام هند و هم متغیر. از مهم ترین قابلیت های این پمپ ها تحمل میزان بار با فشار حداکثری اشاره کرد که این قابلیت در صنایع بسیار چشمگیری می باشد.

 

روش های انتخاب پمپ هیدرولیک

بدون شک عوامل زیادی در چکونگی انتخاب انواع پمپ هیدرولیکی تاثیر گذار است و از مهم ترین آن می توان به پارامتر دبی و فشار اشاره کرد که یکی نمایش دهنده مایعات عبوری برحسب متر است و دیگری مقدار فشار را با واحد بار اندازه می گیرد.

نتیجه گیری

موارد عنوان شده نقش سازنده ای در شناخت انواع پمپ ها دارد. تنها به خاطر داشته باشید که این تجهیزات بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت های ویژه دارند، مخصوصا بخش های کنترل کننده مانند شیر هیدرولیک که تاثیر زیادی در میزان مایعات و سیالات عبوری دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع پمپ هیدرولیک به سایت قوام صنعت مراجعه نمایید.

 

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=14222
لینک کوتاه:
برچسب ها
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.