دانلود آهنگ جدید
آیرو سانگ – دانلود آهنگ ایرانی
| چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 06:52
آیرو سانگ در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شما اینجا هستید : صفحه اصلی » رپورتاژ » چرا باید از اینورتر استفاده کنیم
پست ثابت

کنترل کننده دور موتور یا درایو چیست؟

به دلیل افزایش کاربرد موتورهای القایی در صنعت، کنترل این موتورها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. درایوالکتریکی در یک موتور الکتریکی عبارت است از سیستمی که سرعت و گشتاور یک موتور الکتریکی را کنترل میکند. درایو یک سیستم برای کنترل کردن سرعت چرخش یک موتور ACبا کنترل کردن فرکانس تغذیه اعمال شده به موتور الکتریکی است.
به کنترل کننده دور موتور به اصطلاح ACDrive، Inverter، VFD( درایو فرکانس متغیر)، AFD( درایو فرکانس قابل تنظیم) یا VSD( درایو سرعت متغیر) گفته می شود.

خرید اینورتر

روش عملکرد درایو:

برای تغییر دور موتور نیاز به تغییر فرکانس کار موتور می باشد. با توجه به فرمولN= F*60/P )که در آن Nسرعت موتور، F فرکانس برق شبکه و  Pتعداد قطب های موتور می باشد) مشاهده می شود که برای تغییر سرعت Nباید مقدار فرکانس Fتغییر یابد.
ازطرفی به دلیل اینکه جریان موتور متناسب با نسبت ولتاژ به فرکانس  V/F  اعمالی به موتور می باشد، پس کاهش فرکانس به تنهایی باعث افزایش جریان موتور می شود. بنابراین برای تغییر سرعت موتور نیاز می باشد که مقدار فرکانس و ولتاژ باهم تغییر یابند. در درایوها ولتاژ سه فاز اعمالی به موتور ابتدا توسط یکسوساز به ولتاژ DCتبدیل می شود و پس از آن از روی ولتاژ DCیک ولتاژ AC با فرکانس و ولتاژ متغیر ایجادشده و به موتور اعمال میگردد. تغییر فرکانس و ولتاژ می تواند توسط کاربر انجام گیرد که در نهایت بدینوسیله میتوان سرعت موتور را کنترل نمود. درایو با تغییر فرکانس و ولتاژ، جریان و گشتاور راه اندازی موتور را ثابت نگه داشته، بنابراین برای راه اندازی تمام موتورها با بارهای مختلف سبک و سنگین مناسب می باشد.

خرید درایو صنعتی

خرید درایو

کاربرد اینورتر در افزایش طول عمر تجهیزات و کاهش تعمیر و نگهداری

روش‌ های تک سرعتی موتور را به طور ناگهانی استارت می‌زنند و آن را در معرض گشتاور استارت بالا و نوسانات جریان قرار می‌دهند که تا ۱۰ برابر جریان بار کامل است. از سوی دیگر، اینورتر های AC به طور یکنواخت و تدریجی موتور را تا سرعت عملیاتی بالا می‌ برند تا موجب کاهش تنش مکانیکی و الکتریکی، کاهش هزینه‌ های تعمیر و نگهداری و افزایش عمر موتور و تجهیزات مربوطه شوند.

راه اندازهای نرم یا سافت استارترها قادر به افزایش سرعت موتور به طور تدریجی هستند، اما به دلیل ولت کنترل بودن تنها میتوانند جریان راه اندازی ۱۰ برابری را به ۵ برابر کاهش دهند اما در درایوها ما شاهد آن هستیم که جریان راه اندازی به ندرت بالاتر از جریان نامی موتور افزایش میابد و درایوها را می‌توان برنامه ‌نویسی کرد تا سرعت موتور را به طور بسیار تدریجی‌ تر و هموارتر بالا ببرند و می‌توانند موتور را با سرعتی کمتر از سرعت کامل به کار اندازند تا سایش و پارگی را کاهش دهند.

اینورتر های AC همچنین می‌توانند موتور را با الگوهای تخصصی به کار اندازند تا تنش مکانیکی و الکتریکی را به حداقل برسانند. به عنوان مثال، الگوی منحنی S را می‌توان به کاربرد نقاله اعمال کرد که موجب کنترل نرم‌ تر کاهش شتاب و افزایش شتاب می‌شود که باعث کاهش خلاصی می‌شود که می‌تواند هنگام افزایش یا کاهش شتاب نوار نقاله رخ دهد.

دلایل زیاد و مختلفی برای کاریرد اینورتر در صنعت وجود دارد. در برخی کاربردها از قبیل ماشین های کاغذ سازی نمی توانند بدون درایوها شروع به کار کنند، درحالی که در برخی کاربردهای دیگر مثل پمپ های سانتریفیوژ درایو ها می توانند به منظور (energy saving) صرفه جویی در انرژی بسیار مفید باشند.

خرید اینورتر LS

کاربرد اینورتر در کجاست؟

امروزه استفاده از موتور الکتریکی اعم از سه فاز و تک فاز در اغلب پمپ های کشاورزی، آسانسور، خط تولید، کارخانه صنعتی و… که از تجهیزات اتوماسیون صنعتی استفاده می کنند  دیده می شود و برای استفاده دقیق از آن و کنترل سرعت و گشتاورش به درایو صنعتی یا همان اینورتر نیاز هست.

در آموزش های قبلی توضیح دادیم که درایو صنعتی چیست؟ و در این اموزش به مزایای استفاده از اینورتر و کاربرد اینورتر خواهیم پرداخت.

در گذشته به دلیل ضعف های تکنولوژی و نبود قطعات الکترونیک صنعتی برای کنترل دور الکتروموتور ها مجبور بودیم از روش هایی مثل راه اندازی با مقاومت راه انداز، تغییر تسمه فولی،دالاندر و … استفاده کنیم، یکی از کاربرد اینورتر در کنترل دور الکترو موتور است .

به طور کلی، اینورتر ها به دلایل زیر استفاده می شوند:

  • صرفه جویی و کاهش هزینه ها  به وسیله اینورتر در برق کاهش جریان راه اندازی
  • افزایش عمر موتور و قطعات مکانیکی
  • قابلیت کنترل دور و گشتاور
  • تنظیم کننده سرعت موتور
  • تغییر دهنده جهت دور به راحتی
  • روشن و خاموش نمودن موتور بدون نیاز به قطع و وصل برق اصلی
  • حفاظت موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور
  • جلوگیری از گرم کردن و در نهایت سوختن موتور در کاربردهایی که موتور به طور مداوم چپگرد و راستگرد و یا خاموش می شود.
  • داشتن حفاظت در برابر اضافه بار
  • امکان کار موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی متغیر است.
  • کنترل از راه دور
  • ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور
  • برنامه ریزی کردن حرکت

نمایندگی اینورتر LS

الکتروشایلی به عنوان نمایندگی فروش انواع اینورتر و درایو ، مفتخر است که با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت برندهای متنوع اینورتر و درایو را عرضه نماید. شما میتوانید با شماره گیری هر یک از شماره های زیر جهت استعلام و خرید اینورتر ال اس ، ای دی تی و چینت اقدام نمایید.

021-66170062

021-66170063

021-66170064

0912-6398961

به این آهنگ امتیاز بدهید
[کل: 0 میانگین: 0]
تبلیغات
https://irosong.ir/?p=13419
لینک کوتاه:
برچسب ها
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود آهنگ جدید " میباشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.